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7 de agosto de 2018

Fotográfo desmascara Beyoncé, afirmando que ideia de contratar ele foi de Anna Wintour e não da cantora como a mesma afirma


Quando foi anunciado que Beyoncé seria a capa do mês de Setembro da Vogue, veio a noticia que Anna Wintour deu total controle criativo a cantora, que contratou Tyler Mitchell para ser o seu fotógrafo, se tornando o primeiro negro a trabalhar na capa da revista nos seus 126 anos de existência.

Na entrevista publicada pela revista, Beyoncé afirma que foi importante para ela abrir portas para artistas mais jovens, como Mitchell de 23 anos.
''Não só é uma afro-americana na capa do mês mais importante para a Vogue, esta é a primeira capa da Vogue tirada por um fotógrafo afro-americano. É importante para mim ajudar a abrir portas para artistas mais jovens.'', disse Beyoncé.


Just in: BoF can exclusively reveal the real story behind American Vogue’s anticipated September issue starring Beyoncé Knowles. Reports alleging that the cover star had full editorial control over the cover spread like wildfire last week. Had Knowles single-handedly ushered in Vogue’s first ever African-American cover photographer? Not quite. “The concept and the photographer was entirely Vogue’s, specifically Raul’s,” said Anna Wintour, who spoke to BoF with Condé Nast creative director Raul Martinez. He said he first became aware of the 23-year-old photographer Tyler Mitchell when he photographed gun control activists for a Teen Vogue digital cover in March. For the text that accompanies the cover shoot in Vogue’s September issue, Knowles worked with writer Clover Hope to produce an “as told to” style feature in her own words. While that was an unusual concession for Vogue, the entertainer has avoided almost all interviews in the last five years without giving up media coverage. “There was a lot of discussion about the best way to approach this,” explained Wintour. “Who is better to write about Beyoncé than Beyoncé?” she continued. Arguably, the speculative headlines brought more buzz to the September issue than it has generated in years. But the assumption that the magazine ceded full control to a cover star (even one as big as Beyoncé) and wouldn’t have otherwise commissioned the young African-American photographer for a cover reflects a growing perception that Vogue is losing its touch on culture. Read the full story on businessoffashion.com [Link in bio] #fashion #vogue #beyonce #septemberissue 📷: @beyonce by @tylersphotos for @voguemagazine
Uma publicação compartilhada por The Business of Fashion (@bof) em


Só que a cantora não contava que o jovem iria usar o seu Twitter para desmentir a afirmação dela, dizendo que na verdade a ideia de sua contratação veio de Anna Wintour.

“A verdade é que Raul Martinez e Anna Wintour propuseram e me contrataram para o shoot da Vogue e Beyoncé rapidamente concordou”, disse Mitchell.







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